cantEK caNtek Ensem enSem

Sunday, November 7, 2010

Aku Benci Lelaki..!~~EPI 2

Cindha terdiam. Tiada lagi senyuman dibibir. Dia kehilangan kata. Terasakan satu perasaan yang amat sakit mencucuk-cucuk hatinya.

“Hubungan kita tidak boleh diteruskan lagi,” Tambah Khairul. “Rul nak minta maaf lagi sekali. Tapi Rul terpaksa buat keputasan begini. Rul rasa inilah yang terbaik untuk kita.”

 Cindha yang berada di sisinya kelihatan kaku. Tiada sebutir kata yang keluar dari bibir manis gadis itu.

“Rul minta maaf sekali lagi, Cindha.” Ulang Khairul lagi dengan rasa bersalah. Dia tahu, Cindha pasti kecewa dan sedih dengan keputusannya yang sememangnya mendadak ini. Selama dua tahun lebih dia mengenali gadis ayu disebelahnya itu. Selama itu jualah mereka munyulam kasih dan sayang serta menyimpan impian yang tinggi seperti pasangan cinta yang lain. Tetapi apakan daya, halangan keluarga membuatkan dia terpaksa melupakan semua itu.

“Kenapa Rul..” akhirnya, Cindha bersuara. Air mata Cindha mengalir ke pipi. Tidak tertahan lagi rasanya. Tiada apa lagi yang mampu dia berfikir saat itu.

“Cindha, sebelum ni  Khairul dah cuba untuk beritahu kat family Rul tentang hubungan kita. Tetapi family Rul bantah sekeras-kerasnya. Rul sudah tidak tahu nak buat apa sekarang ni. Rul terpaksa, Cindha. Rul buntu. Mama papa Rul asyik halang Rul untuk berjumpa Cindha saja.” Keluh Khairul. Wajahnya kusut sekali.

Keadaan sepi seketika. Khairul cuba untuk bertentang mata dengan Cindha tetapi dia tidak berani. Dia kemudian menenangkan diri sendiri seperti masih ada lagi yang terbuku di dalam hati. Hembusan kuat kedengaran dari Khairul.
   
“Minggu depan Rul akan bernikah...”

Cindha tersentap.

......




Bersambung...




p/s :Ikuti sambungan kesah Aku Benci Lelaki akan datang... then sape2 nak baca kesah sebelum ni, klik di cini... (",)











No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...