cantEK caNtek Ensem enSem

Wednesday, December 29, 2010

5 PERKARA JEJAS KEINDAHAN BIBIR!



Sharing is caring rite...weeeee~~

LIPSTIK TIDAK SESUAI


Harus lah bibir tak indah kalaw korunk guna lipstick yang tak sesuai. Kalaw ade lipstick yang dah lame atau agak-agak dah tamat tempoh tu jangan la guna lagi dah. Buang jek, beli yang baru. Nak bibir cantik tak? Hehe


ALAT KOSMETIK TERCEMAR

Alat kosmetik yang mane ade tu jage la baek-baek. Simpan tempat yang betul. Nanti tak la bacteria membiak kan kan? Dan sebelum gune lipstick tu, bersihkan dulu bibir tu oke..


MENGGIGIT BIBIR

Hah, korunk dah tak bole buat tabiat ni. Kene buang tabiat ni. Aku pun kene jugak..isk3 law tak, bibir bole jadi pecah-pecah dan luka. Haa, kan dah tak cantik nanti. Sob2


GAYA HIDUP TIDAK SIHAT
 
Ape lagi kalaw tak lain tak bukan pasal merokok. Merokok kan memang tidak baek untuk kesihatan. Dan sekarang memang tidak dinafikan suda ramai wanita di luar sana merokok. So, paham-paham la kalaw bibir tu dah tak indah ye.. =) slain itu juga, kurangkan pengambilan pemakanan yang tidak sihat. Contoh macam meggi, pengambilan kefein dan banyak lagi lah.


SINAR ULTRA UNGU

Erk.. ?! maksudnye, sinaran matahari. Matahari jugak bole menyebabkan bibir kite rosak. Yelah, panas kan..opkos la bibir bole pecah-pecah, terbakar bengkak dan sekutu dengannya. Haha. Slain itu, sinaran ultra ungu ni jugak bole membuatkan kolegen bibir kite yang terhasil musnah. Kaedahnye, jangan la selalu berjemur ye..ehehee



p/s : kredits to MINGGUAAN WANITA...

nurul :  sedang obsess dengan MW skunk ni..suke! =)




8 comments:

apeyx said...

utk sang perokok tu. mmg betul bibir x cntik nt jd kaler itam.

::nuRuLaDHar:: said...

apeyx : hehe =)

~♥ Mawar ♥~ said...

bibir mawar pun setiap kali guna lipstic mesti jadi pedih-pedih dan menggelupas. sebab lipstic tak seswai ke ape ehh. hmm, risau laa..

btw, i follow.. ^^v keep in touch yee..

mia.lia said...

adesss..bibir sy sng nk kring..hehe..
sy suka pki vaseline :D

::nuRuLaDHar:: said...

mawar : tq folow..cube pkai lip balm..lipstik xsesuai mungkin.. =)

mia : yeahh, nurul pun gune vaseline jgk..weeee

NARDtheNERD said...

i tgh obses cleo...
:))

Hazelynda Azran said...

sorry lambat syg
heppy new year dear!!

::nuRuLaDHar:: said...

nard : ehehee

hazel : hapi new year too sayunk... =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...